January 21, 2016

WHAT'S IN MY BAG


Hi Snowies, "What's in my bag?" is one of the posts I enjoy reading the most, because I feel we get to know the person better. So, today I'm going to show you what's in my bag.

As you can see from the pictures, I don't have a lot of things, only what I define as "essential". I cannot live without these things. The first and the most important is my wallet. My wallet contains all my personal documents, like my driver's license and my citizen card. It's really important. 


 The second one is my schedule. Sometimes, especially when I'm under pressure, my schedule is like my angel. It's really important knowing what we have to do, our appointments or , if you are a student like me, the date of your exams or when you have to deliver a paper or make a presentation. Even for us bloggers, it's always important having a schedule with us.


The third one is that small bag. my bag of cosmetics. In there I just have the basic make-up that I need : bb cream, eyeliner, mascara, some lipsticks and a hand moisturizer.



The last one is just two simple details, but also essential, my keys and tissues. Honestly, I'm almost always forgetting tissues and, then at university, I'm always asking my friends , especially Ana ( Sorry, baby).

What about you, guys ? What's in your bag ? Let me know :)

PT


Oi Snowies, "O que tenho na minha mala?" é um dos posts que eu mais gosto de ler , porque eu sinto com ele , nós conseguimos conhecer melhor a pessoa. Por isso, hoje eu vou mostrar-vos o que eu tenho na minha mala.

 Como podem ver pelas fotos, eu não tenho um monte de coisas, só o que eu defino como "essencial". De facto, eu não posso viver sem estas coisas. 

A primeira e a mais importante é a minha carteira. A minha carteira contém todos os meus documentos pessoais, como carta de condução e meu cartão de cidadão. É realmente importante.

 Depois a minha agenda. Às vezes, especialmente quando estou sob pressão, minha agenda é como um anjo e ajuda-me imenso. É muito importante saber o que temos que fazer, os nossos compromissos, ou, se vocês forem estudantes como eu, a data dos exames ou quando temos que entregar um documento ou fazer uma apresentação. Até mesmo para nós, blogueiros, é sempre importante ter uma agenda connosco. 

O terceiro é esta bolsa pequena, o meu saco de cosméticos. Lá eu só tenho a make-up que eu preciso: baby cream , delineador, rímel, alguns  batons e um hidratante para as mãos.

Por fim estão estes dois detalhes simples, mas também essenciais, as minhas chaves e lenços. Honestamente, eu esqueço-me quase sempre de levar lenços e, por isso, na universidade, eu sempre estou sempre a pedir aos meus amigos, especialmente à Ana (Sorry, baby <3 ).


E vocês? O que têm na vossa mala ?Digam-me nos comentários , adoraria saber :)

beijinhos

133 comments:

  1. Thank you for visited my blog, i followed you too!
    I really like your blog :)
    Byeee

    ReplyDelete
  2. Nossa, como vc é prática!
    Eu carrego milhões de coisas, pq imagino que possa precisar...
    hahahah
    ADOREI A SUA.
    BIG BEIJINHO
    www.maricotacaradericota.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já fui assim, mas depois a minha mala ficava uma confusão
      beijinhos

      Delete
  3. Adorei hehe :3

    Ana ♥
    http://aruivablog.blogspot.pt/ N/POST

    ReplyDelete
  4. Eu normalmente também levo mais ou menos as mesmas coisas que tu :p mas em termos de maquilhagem levo só o batom... nao sei se calhar é por preguiça de retocar a maquilhagem haha
    e tenho tambem um mini desodorante em spray! dá sempre jeito e até pode ser usado como gás pimenta... hahaha sempre prevenida eu! :p

    dorky-and-weird.blogspot.com

    Xoxo Jessy

    ReplyDelete
    Replies
    1. o teu comentário está fantastico haha :)
      beijinhos

      Delete
  5. Lovely stuffs!<3

    Regards,
    a-cupofrain.blogspot.co.id

    ReplyDelete
  6. You are so organized and I like your keychain :) xoxo

    All Things Bright and Lovely

    ReplyDelete
  7. a minha vive cheia de coisas desnecessárias haha
    http://geoaraujoand.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
  8. muito organizadinha, sim senhor! adoro as tuas bolsinhas =)

    http://tehteh25.blogspot.com

    xoxo

    ReplyDelete
  9. Hi there, just stopping by to wish you a lovely weekend! <3

    Kisses
    x Isabelle | Outfit Van De Dag
    Facebook Page *Click*

    ReplyDelete
  10. Pouca coisa trago comigo, carteira, chaves e casa, pente, celular e maquiagem, basicamente as mesmas coisas que você.

    Bjos e bom final de semana,
    DMulheres
    @dmulheres

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tudo o que é essencial :)
      Obrigada , beijinhos

      Delete
  11. Great post :)

    http://shizasblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. inside my bag is actually just the same as yours hahaXD
    nice post :D

    thank you for visiting and follow my blog :) I follow you back on gfc ( Icha ) ^^

    have a nice day!
    http://bunnyawn.blogspot.co.id/

    ReplyDelete
  13. Super post :D
    Zapraszam do mnie:
    -co powiesz na wspólną obserwację?
    http://pineapple3443.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Great post dear! I always forget tissues too,haha :)

    I'm following you on Bloglovin :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    ReplyDelete
  15. Adoro ver estes posts! Sou muito curiosa ahah
    Comecei a seguir o blog <3

    Um grande beijinho,
    http://secretsofablondie.blogspot.pt

    ReplyDelete
  16. Parece a minha mala !!
    Simples, prática e organizada :)
    Identifiquei-me muito.
    Adorei o post e já sigo o blog :9
    Beijinhos**
    http://marciadamas.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  17. Adorava ter essa organização na minha mala.
    Acho que no dia em que fizer um post semelhante, vai ser uma catástrofe e vou descobrir coisas maravilhosas na minha mala! :D

    Beijinhos

    http://lapetitdani.blogspot.pt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. faz :) até podes surpreender-te
      obrigada :)

      Delete
  18. Adorei as dicas!!
    http://meuestiloe.blogspot.com.br/
    Bjus

    ReplyDelete
  19. Eu costumo levar sempre uma bolsa de maquilhagem com pó, batom, pincel de pó e lip balm! Fiquei agora a conhecer o teu blog e adorei, já estou a seguir! eheh
    Um grande beijinho, linda! :)
    _________________________
    www.focusonmeblog.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. estou a seguir te de volta , obrigada :)
      beijinhos

      Delete
  20. Hello dear! Your blog is fantastic!

    Maybe we could follow each other? If you'd like it please follow me on the both of my blogs :

    PLEASE ASK ME QUESTIONS FOR MY UPCOMING Q&A ---> http://living-like-v.blogspot.ba/2016/01/ask-me-for-q.html

    http://staliaisbae.blogspot.ba/2016/01/13th-episode-got-me-like.html

    And let me know in the comments of my newest posts so I can follow you back!

    Kisses

    ReplyDelete
  21. Olá! Gostei imenso do teu blog e já te estou a seguir! Adorei o post <3

    Beijinhos,
    Inês de Castro from Fashion Gets Fierce

    ReplyDelete
  22. bom post :)

    http://rrriotdontdiet.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  23. Hi I just discovered your blog and it's so refreshing, loving your style!
    Would you like to follow each other (GFC, G+, Polyvore, Fb) ?
    Let me know so I can follow you back anytime soon <3

    Kisses
    x Isabelle | Outfit Van De Dag
    Facebook Page *Click*

    ReplyDelete
  24. gosh my bag is in a such mess :/ Followed you on gfc please follow back http://mylittleparadiseinthiscrazyworld.blogspot.ba/

    ReplyDelete
  25. Hi sweetie
    Apparently I was already following you on GFC - I'm sorry about that. But now I liked your Fb page & followed you on the G+ network also.
    Hope that's okay
    Let's stay in touch, your blog's amazing

    Kisses
    x Isabelle | Outfit Van De Dag
    Facebook Page *Click*

    ReplyDelete
  26. Awesome post.

    Would you like to follow each other on Google Friend connect and google +? let me know if you follow me and i will follow you back.

    Kanwal Ikram's Blog

    ReplyDelete
  27. It was fun finding out what you keep in your bag.

    http://modaodaradosti.blogspot.ba/

    ReplyDelete
  28. Amazing post, I am new follower, please follow me back ;)

    http://recenzije11.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. obrigada pelo comentário <3
    eu costumo andar com pouquíssima coisa na carteira eheh gostei de ver aquilo que usas no dia à dia :D

    www.pinkie-love-forever.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Eu basicamente só levo o telemóvel, um pacote de lenços, a carteira e as chaves de casa. Fora material escolar xD

    http://free-colors.blogspot.pt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. se eu colocasse o material escolar que levo nunca mais acabava a lista
      beijinhos

      Delete
  31. I wish my bag was as organised with just the key essentials like these. Great post :) x

    Viva Epernay

    ReplyDelete
  32. Adorei a mala
    Muito obrigada pela visita volta sempre adorei
    Beijinhos
    CantinhoDaSofia

    ReplyDelete
  33. I like how you keep your bag nice and simple, mine is actually clutter full of old receipts, chocolate, lip glosses everywhere aha! xx

    www.adaliascloset.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. chocolote ?? A great idea , maybe a new item to my bag

      Delete
  34. Mine is very similar! Lovely post!

    ivyholly.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. Bem como as pessoas costumam dizer eu tenho a casa toda na mala, ando sempre com ela cheia e pesada!

    http://instantesimprovaveis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. Ainda na semana passada fiz este mesmo post! Costuma dizer-se "Diz-me com quem andas e dir-te-ei quem és". Sugiro uma adaptação: "Diz-me com quem andas e o que levas na mala e dir-te-ei quem és". Levo a mala mais recheada (e pesada). Às vezes até fico sem força no braço :P A tua mala é muito gira!
    Nova seguidora do blog aqui! :)
    Beijinhos ❤
    MY FASHION ODYSSEY

    ReplyDelete
    Replies
    1. obrigada pelo teu comentario e concordo mesmo contigo
      beijinhos
      seguindo te também

      Delete
  37. Eu tenho muita tralha na mala!

    Isabel Sá
    http://brilhos-da-moda.blogspot.pt

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha
      obrigada pelo comentário
      beijinhos

      Delete
  38. Eu levo mais ou menos as mesmas coisas que tu, não gosto de andar muito carregada.
    Não conhecia o teu blog, mas gostei imenso. Já te estou a seguir.
    Beijinhos*
    http://belezacemlimites.blogspot.pt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. já estou a seguir-te também
      beijinhos

      Delete
  39. Cute purse on your bag.
    You are very organized since you still have another bag inside your bag

    The Bandwagon Chic | Instagram | Bloglovin | Snapchat: bandwagonchic

    ReplyDelete
  40. I also have my wallet and tissues always in my bag!
    And a bottle of water ^-^
    xoxo
    www.milleunrossetto.blogspot.it

    ReplyDelete
  41. Great! I also have wallet, tissue and my lip balm on my bag! ^^ also I need a comb and some pen, maybe? ^^

    Would you like to support each other by follow on GFC & G+?
    Please Let me know if you follow me and I’ll follow back!

    Love xx
    Official Seol ♥

    ReplyDelete
  42. Amazing post!
    xx, Anna Lea
    http://growingcircles.blogspot.de/

    ReplyDelete
  43. I feel like you can tell so much about someone by the contents of their bag! I love what's in my bag posts too. Plus, your bag is so cute!

    nolongergrey.com

    ReplyDelete
  44. lucky you don't have too many things in your bag!
    www.samanthamariko.com

    ReplyDelete
  45. Cool post! so open and honest

    New Post up on : www.jonthegold.com

    Greets Jon

    ReplyDelete
  46. I totally love this new post! It was a pleasure to check your blog now. Nice theme and design, btw!
    You can help me checking this link
    My blog here
    Kisses! ❤❤❤

    ReplyDelete
  47. Eu não uso nem uma bolsa hahah

    http://a-cacheada.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
    Replies
    1. desde que tenhas o que precisas , tudo bem :)
      beijinhos

      Delete
  48. Tenho mais algumas coisas na mala.
    http://retromaggie.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  49. Também costumo organizar tudo assim em bolsinhas, mas depois há sempre um monte de outras coisas espalhadas à volta eheh
    Kisses,
    Messy Hair, Don’t Care | Giveaway Zara 25€ Gift Card

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha a minha mala fica uma verdadeira confusão no fim de uma semana :)
      beijinhos

      Delete
  50. Oh wow we have almost the same things except for planner cause I live in spontaneity! :D :D

    Instagram | Styleccentric Fashion |Today's Travel Post - Pamana Restaurant | BLOGLOVIN

    xo, Alyssa

    ReplyDelete
  51. I really enjoyed this post, Sara! The bag is super cute! Hope you have an amazing week! xx

    Ale | www.alemint.net

    ReplyDelete
  52. Oh I love what's inside my bag posts!
    Gemma x
    www.jacquardflower.uk

    ReplyDelete
  53. A minha é muito parecida com a tua, gosto do essencial!!

    beijnho,

    Marlene,
    McTBeauty: http://mctbeauty.blogspot.pt

    ReplyDelete
  54. Theses are also my favourite kind of posts. Yes, I agree the schedule is so important to carry around. Nice post dear:) Michele xx

    www.chicuturnonglitz.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. I love this kind of post.Wow your bag is so essential...it don't seem like mine.
    I have many things inside.
    Kisses dear
    Ale
    http://alespinkfairytale.blogspot.it/

    ReplyDelete
  56. GOstei do post, gosto deste género e também irei fazer, por isso não te conto o que levo no meu saco :).
    Beijinhos, tens nova seguidora ;)

    misscokette.blogspot.pt

    ReplyDelete
  57. You are so organized. I usually just carry my license, bank card, keys, and antibacterial wipes.
    ~Lili
    www.thefashionsalt.com

    ReplyDelete
  58. Amei o que tem na sua bolsa

    www.karenbartolomeu.com

    ReplyDelete